DTO (Declared training organization)
Na základe podaného „Vyhlásenia“ a príslušných výcvikových programov Slovenským národným aeroklubom v zmysle nariadenia Komisie (EÚ) 1178/2011 a 2018/1119, DÚ SR potvrdil prijatie Vyhlásenia a pridelil Registrovanej výcvikovej organizácii SNA referenčné číslo: SK.DTO.03
Smernica SNA LŠZ-2 | Spôsobilosť lietajúcich športových zariadení (LŠZ) – letún
Svetový antidopingový kódex (Kódex) je hlavnou štruktúrou antidopingového systému, ktorý stanovuje pravidlá, ktoré športovci musia dodržiavať. Cieľom Kódexu je chrániť práva čistých športovcov. Prijalo ho olympijské hnutie, ako aj športové zložky a antidopingové organizácie po celom svete. Je uznaný viac ako 170 vládami (UNESCO Dohovor proti dopingu v športe).
Slovenský národný aeroklub ako národný športový zväz sa zaväzuje dodržiavať antidopingové pravidlá v súlade so svetovým antidopingovým programom, ktoré prijala Antidopingová agentúra SR (SADA).
« September » « 2024 » |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
meniny má Konštantín
Súťažný poriadok a nominačné kritériá bezmotorového lietania
SNA – 2018
(formát
PDF, veľkosť 840,4 kB)
Cieľom tohto súťažného poriadku je zaistiť čo najvyššiu úroveň reprezentácie Slovenského národného aeroklubu (SNA) a všetkých súťaží usporiadaných SNA a jeho organizačnými článkami. Podmienkou účasti na súťažiach usporiadaných SNA je platné členstvo súťažiacich v SNA v zmysle stanov SNA a plnenie povinností člena SNA. Netýka sa to zahraničných účastníkov.
Pre všetky súťaže ustanovené týmto súťažným poriadkom musia byť vypracované a vypublikované lokálne pravidlá v zmysle Športového poriadku FAI, Časť 3.
MSR BLj sa obyčajne konajú v jednej triede a z dôvodu zníženia nákladov budú organizované spoločne s niektorou skupinou MSR BL alebo MS BL, alebo podľa rozhodnutia KBL SNA.
V prípade, že počet štartujúcich na MSR BL a MSR BLj nesplní podmienku odseku 4.1, podujatie sa koná len v kombinovanej triede. V takom prípade sa disciplíny vyhlasujú podľa podmienok a výkonnostných parametrov vetroňov klubovej triedy.
Výpočet bodovej hodnoty výkonu v disciplínach počas súťaží bezmotorového lietania SNA sa vykonáva aplikovaním handicapu podľa platného index listu SNA schváleného KBL SNA.
Na MSR BL v 15m, 20m viacsedadlovej a kombinovanej triede je povolené použiť vodnú záťaž.
Na MSR BL v 15m, 20m viacsedadlovej a kombinovanej triede môžu lietať všetky klzáky, ktoré sú zaradené do index listu SNA schváleného KBL SNA a ktoré spĺňajú definíciu triedy podľa platného športového poriadku FAI.
1. Minimálny počet štartujúcich pre otvorenie jednotlivých tried je 6.
MSR BL, MSR BLj v jednotlivých triedach sú platné pri odlietaní minimálne 4 bodovaných disciplín. Ostatné súťaže sú platné podľa podmienok stanovených organizátorom.
Na základe konečného výsledku v jednotlivých triedach je na MSR BL, MSR BLj vyhlásený prvý súťažiaci (obaja súťažiaci v 20m viacsedadlovej triede), ktorý spĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR a je členom SNA, majstrom Slovenskej republiky v danej triede. Žena na prvom mieste v triede spĺňajúca hore uvedené je vyhlásená majsterkou Slovenskej republiky v danej triede. V prípade, že sa MSR BLj usporiadajú ako súčasť inej súťaže postupuje sa obdobne ako u žien.
Ak na uvedených súťažiach zvíťazí súťažiaci, ktorý nespĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR, je vyhlásený za víťaza v príslušnej triede. Za majstra Slovenskej republiky sa vtedy vyhlási prvý súťažiaci, ktorý spĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR a je členom SNA.
Miestne súťaže organizujú jednotlivé aerokluby podľa možností a záujmu pilotov. Nomináciu vykonáva usporiadateľ súťaže.
Na MS BL sa nevyhlasuje majster, ale víťaz MS BL.
SNA usporiada každý rok CPS BL. Pre usporiadanie a vyhodnocovanie CPS BL platia samostatné pravidlá.
Pre určenie reprezentačného družstva SNA sa použije súčet celkových korigovaných bodov (KB) najlepších dvoch výsledkov dosiahnutých v rôznych rokoch na MSR BL resp. MSR BLj, súťaží FAI 1. kategórie okrem Grand Prix za posledné 3 kalendárne roky (prepočítaných na podiel dosiahnutých bodov víťaza počítaných na 4 desatinné miesta – v prípade MSR BL resp. MSR BLj len z účastníkov spĺňajúcich podmienku bodu 9.1. – úspešnosť najlepšieho účastníka spĺňajúceho podmienku bodu 9.1 je považovaná za hodnotu 1) podľa základných kľúčov:
Celkové korigované body = (KB x VS x koeficient súťaže) + (KB x VN x koeficient súťaže)
Určenie reprezentačného družstva SNA je závislé od hodnoty celkových korigovaných bodov získaných v danej triede v poradí pilotov spĺňajúcich podmienku 9.1.
Do reprezentačného družstva SR budú zaradení piloti/pilotky:
Podľa bodu 9.2 dosiahnutých v klubovej triede na jednosedadlovom vetroni a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcich WGC alebo EGC k dispozícii. V prípade nezáujmu reprezentovať sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení podľa 9.2 v klubovej triede.
Podľa bodu 9.2 dosiahnutých v 15m triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcich WGC alebo EGC k dispozícii. Ak nie je vyhlásená 15m trieda v rámci MSR BL, nominuje sa podľa výsledku pretekárov spĺňajúce kritéria 15m a štandardnej triedy podľa bodu 9.2 v kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení podľa 9.2 v 15m triede.
Podľa bodu 9.2 dosiahnutých výsledkov v kombinovanej triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcich WGC alebo EGC k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa výsledku dosiahnutého na posledných platných MSR BL v kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať, sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení podľa 9.2 v kombinovanej triede.
Podľa bodu 9.2 dosiahnutých v 20m dvojsedadlovej triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcich WGC alebo EGC k dispozícii. Ak nie je vyhlásená 20m dvojsedadlová trieda v rámci MSR BL, nominuje sa podľa výsledku pretekárov podľa bodu 9.2 v kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať, sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení podľa 9.2 v 15m triede.
Poznámka: Posádka lietadla v 20m viacsedadlovej triede sa skladá z 2 pilotov, ktorí sú členmi SNA a majú platnú Športovú licenciu FAI vydanú SNA a platnú pre daný rok.
Pri vyhlásení iba kombinovanej triedy na posledných dvoch platných MSR BL sa návrh do reprezentačného družstva riadi konečným poradím v tejto triede podľa bodu 9.2.
Do reprezentačného družstva žien budú zaradené pilotky:
podľa korigovaných výsledkov podľa 9.2 vo všetkých triedach a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcich WWGC k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú pilotky podľa poradia dosiahnutého v celkovom korigovanom poradí.
Do reprezentačného družstva juniorov budú zaradení piloti / pilotky, ktorí spĺňajú štatút juniora (dovŕšia maximálne 25 rokov veku v roku, v ktorom budú zaradení do reprezentačného družstva) podľa nasledovných kritérií:
podľa korigovaných bodov podľa 9.2 a rozhodnutia KBL SNA na základe jeho dosiahnutých športových výsledkov za kratšie obdobie ako je uvedené v 9.2 a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim JWGC k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa umiestnení podľa 9.2.
KBL SNA môže nominovať do reprezentačných družstiev v jednotlivých triedach a na jednotlivé súťaže pilotov / pilotky so zodpovedajúcou výkonnosťou a kvalifikáciou:
Tento súťažný poriadok a nominačné kritériá nadobudli účinnosť schválením na pléne BL SNA dňa 10.11.2001 v Žiline a plénom BL SNA 29.03.2008 v Nitre. Všetky ďalšie zmeny v ňom má právo schváliť len plénum BL SNA alebo KBL SNA.
Ing. Maroš DIVOK, PhD.
predseda KBL SNA