DTO (Declared training organization)
Na základe podaného „Vyhlásenia“ a príslušných výcvikových programov Slovenským národným aeroklubom v zmysle nariadenia Komisie (EÚ) 1178/2011 a 2018/1119, DÚ SR potvrdil prijatie Vyhlásenia a pridelil Registrovanej výcvikovej organizácii SNA referenčné číslo: SK.DTO.03
Smernica SNA LŠZ-2 | Spôsobilosť lietajúcich športových zariadení (LŠZ) – letún
Svetový antidopingový kódex (Kódex) je hlavnou štruktúrou antidopingového systému, ktorý stanovuje pravidlá, ktoré športovci musia dodržiavať. Cieľom Kódexu je chrániť práva čistých športovcov. Prijalo ho olympijské hnutie, ako aj športové zložky a antidopingové organizácie po celom svete. Je uznaný viac ako 170 vládami (UNESCO Dohovor proti dopingu v športe).
Slovenský národný aeroklub ako národný športový zväz sa zaväzuje dodržiavať antidopingové pravidlá v súlade so svetovým antidopingovým programom, ktoré prijala Antidopingová agentúra SR (SADA).
« December » « 2024 » |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
meniny má Radúz
Na prelome mesiacov júl a august sa na letisku Szeged na juhu Maďarska uskutočnili 11th FAI Junior World Gliding Championship 2019 v klubovej a štandardnej triede. Tohto medzinárodného podujatia sa zúčastnilo celkom 80 pilotov z 18-tich krajín sveta.
Slovenská juniorská reprezentácia po prvýkrát od éry svojej samostatnosti zaplnila všetky miesta, na ktoré má nárok. Pre piatich pilotov to bola ich premiérová účasť na FAI súťaži 1. kategórie.
V klubovej triede sa predstavili traja piloti
V štandardnej triede sa predstavili piloti
Technicko-organizačný tím sa ďalej skladal z pomocníkov každého
pilota, z rodiny alebo priateľov či priaznivcov, ktorí vytvorili výborné a
neoceniteľné pozemné zázemie.
Samotné súťažné obdobie začalo slávnostným otváracím ceremoniálom,
v sobotu 27. júla 2019.
Počas nasledujúcich 14 dní sa odlietalo v klubovej triede 11 platných letových dní a v štandardnej triede 10 platných letových dní. Dva dni boli oddychové, kedy organizátor nestanovil žiadnu letovú úlohu v daný deň, jeden deň bol zrušený ešte pred hromadnými vzletmi. V štandardnej triede v 10. dni kvôli poveternostným podmienkam nedokázalo ani 25% z pilotov, ktorí vykonali vzlet, obletieť minimálnu vzdialenosť a tento letový deň bol vyhlásený za neplatný.
V klubovej triede lietalo 44 pilotov. Majstrom sveta sa stal Jake BRATTLE (GBR), 1. vicemajstrom sa stal jeho tímový kolega Finn SLEIGH (GBR) a na treťom mieste sa umiestnil Maximilian DORSCH (GER). Najúspešnejším slovenským súťažiacim sa stal Milan Surovčík, ktorý na svojom vetroni Centairom 101A Pegase obsadil celkové 8. miesto.
Por. | Znak | Pilot | Vetroň | Deň 2 | Deň 3 | Deň 4 | Deň 5 | Deň 6 | Deň 7 | Deň 8 | Deň 9 | Deň 10 | Deň 11 | Deň 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8. | EL | Milan Surovčík | Pegas 101A | 19 | 7 | 13 | 13 | 25 | 3 | 6 | 10 | 20 | 19 | 20 |
21. | BA4 | Adam Kacvinský | ASW-19B | 34 | 5 | 12 | 43 | 19 | 13 | 8 | 12 | 32 | 43 | 26 |
29. | A1 | Šimon Šiška | ASW-19B | 30 | 38 | 18 | 7 | 18 | 18 | 9 | 43 | 36 | 25 | 25 |
V štandardnej triede lietalo 36 pilotov. Majstrom sveta sa stal Simon SCHRÖDER (GER), prvým vicemajstrom sveta sa stal jeho tímový kolega Simon BRIEL (GER) a druhým vicemajstrom sa stal Tomasz HORNIK (POL). Najvyššie postavený pilot zo Slovenska bol Samuel Posluch, ktorý skončil na celkovom 22. mieste.
Por. | Znak | Pilot | Vetroň | Deň 2 | Deň 3 | Deň 4 | Deň 5 | Deň 6 | Deň 7 | Deň 8 | Deň 9 | Deň 11 | Deň 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
22 . | SI | Samuel Posluch | LS-8–15 – winglet | 25 | 34 | 32 | 20 | 24 | 28 | 8 | 18 | 17 | 29 |
33. | DI | Viktória Divoková | Discus 2b – winglet | 28 | 19 | 24 | 27 | 33 | 9 | 20 | 35 | 22 | 30 |
35. | TC | Miroslav Belianský | LS-8–15 – winglet | 32 | 9 | 35 | 21 | 26 | 21 | 18 | 34 | 24 | 36 |
Podmienky súťaže tímov splnilo celkom 15 tímov. Súťaž tímov vyhrali reprezentanti z Nemecka, druhé miesto si odniesli piloti z Veľkej Británie a tretie miesto obsadil tím z Holandska. Naši piloti, reprezentujúci Slovenský národný aeroklub, obsadili celkové 12. miesto.
Poradie | NAC | Celkové body |
---|---|---|
1 | Deutscher Aero Club | 904.09 |
2 | British Gliding Association | 852.20 |
3 | Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart | 833.06 |
4 | Fédération Française de Vol a Voile | 825.39 |
5 | Aeroklub České Republiky | 820.61 |
6 | Soaring Society of America | 797.64 |
7 | Aero-Club der Schweiz | 786.13 |
8 | Polski Aeroklub | 786.05 |
9 | Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs | 785.73 |
10 | Kongelig Dansk Aeroklub | 768.67 |
11 | Lietuvos Sklandymo Sporto Federacija | 767.39 |
12 | Slovenský Národný Aeroklub | 755.64 |
13 | Magyar Vitorlázórepülő Szövetség | 729.77 |
14 | Österreichischer Aero Club | 656.24 |
15 | Gliding Federation of Australia | 631.43 |
Naša účasť bola realizovateľná aj vďaka podpore Slovenského národného aeroklubu, ktorý zapožičal dva vetrone štandardnej triedy a poskytol finančnú podporu nášmu tímu. Ďakujeme však aj každému známemu aj neznámemu sponzorovi, podporovateľovi, našim rodinám, priateľom a fanúšikom za morálnu podporu.
Naši piloti dôstojne reprezentovali našu krajinu a dosiahli pekné výsledky. Preteky v Szegede ponúkli množstvo zaujímavých zážitkov z bezmotorového lietania. Naši juniorskí reprezentanti získali neoceniteľnú skúsenosť, ktorú môžu využiť do ďalšej úspešnej reprezentácie SR.
Zuzana HRNČÍRIKOVÁ
Kapitán tímu SR